جستجو کردن

فروش عمده دریچه چدنی منهول فاضلاب

دریچه منهول فاضلاب ، در اندازه ها و سایز های متفاوت و با قیمت دریچه منهول فاضلاب چدنی و نانو کامپوزیت متفاوت و جنس های مختلف تولید می گردد که از آنها در خطوط زیر زمینی و همچنین خطوط مخابراتی استفاده می کنند که ما در این مقاله از لوله ساز به بررسی قیمت دریچه منهول فاضلاب می پردازیم .

فروش عمده دریچه چدنی منهول فاضلاب، به خاطر آن دسته از مشاغلی انجام می گیرد که به تعداد زیادی از این دریچه ها برای پوشاندن روی فاضلاب ها نیاز دارند و استفاده از این دریچه ها بسیار بالا هست. این دریچه ها بسیار مناسب هستند و فروش عمده دریچه چدنی منهول فاضلاب، با قیمت بسیار مناسبی انجام می گیرد. این دریچه ها استفاده زیادی دارند. این دریچه ها در سطح خیابان ها استفاده می شوند.

فروش عمده دریچه چدنی منهول فاضلاب

دریچه منهول فاضلاب چدنی و نانو کامپوزیت چیست؟ 

دریچه چدنی منهول فاضلاب چیست؟ یکی از پوشاننده هایی که برای پوشاندن منهول مورد استفاده قرار می گیرد، دریچه چدنی منهول فاضلاب می باشد. می توانید برای خرید دریچه منهول از مرکز خرید ویژه اقدام کنید و بهترین کیفیت این دریچه ها را خریداری کنید. خرید درجه منهول توسط آن دسته از صنایع انجام می ‌گیرد که برای پوشاندن یک منهول نیاز به یک دریچه بسیار مناسب دارند و کیفیت برایشان یک اصل بسیار مهم محسوب می شود. این دریچه ها دارای کیفیت لازم می باشند.

این دریچه ها برای پوشاندن سطح فاضلاب ها مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که روی یک منهول این دریچه ها ق قرار می‌ گیرند تا مدت ها از آن مراقبت می کنند و خیابان‌ها نیز با توجه به این که رفت و امد زیاد است، ایمن می شود.

دریچه چدنی منهول فاضلاب توسط آب و فاضلاب خریداری و گذاشته می شود تا روی منهولها و فاضلاب هایی که در سطح خیابانها وجود دارند را بگیرد و باعث افزایش ایمنی شود.

اکر دقت کرده باشید در سطح خیابان های شهر و پیاده روها  دریچه هایی را دیده اید، که زیر این دریچه ها منهول یا همان جعبه تقسیم قرار گرفته است، برای مثال در شبکه فاضلاب شهرها برای اینکه فاضلاب خانه ها را به شبکه اصلی فاضلاب انتقال دهند منهول قرار می دهند. منهول ها چند خط از لوله فاضلاب را به یکدیگر متصل می کنند و در پایان به یک مسیر هدایت می کنند. دریچه منهول،در اندازه ها و سایز های متفاوت و با قیمت دریچه منهول فاضلاب متفاوت و جنس های مختلف تولید می گردد که از آنها در خطوط زیر زمینی و همچنین خطوط مخابراتی استفاده می کنند.

امروز با پیشرفت تکنولوژی، دریچه های منهول با مواد و جنس های مختلفی مثل: چدن و کامپوزیت تولید می شوند که شکل و اندازه این دریچه ها با توجه به  نوع ساخت با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از این دریچه ها  با مواد سنگین تولید می شوند  که باعث می شود وزن آن ها بالا باشد.

خود منهول ها با جنس بتن، پلی اتیلن و آجر تولید می شوند؛ اما دریچه منهول فاضلاب از جنس کامپوزیت، چدن، پلی اتیلن ساخته می شود، که قیمت دریچه منهول فاضلاب با توجه به جنس آن متفاوت است.

دریچه منهول فاضلاب پوششی به شکل دایره است که بر روی گودال منهول قرار می دهند، قطر دریچه های منهول تقریبا ۶۰ سانتی متر است که برای استحکام زیادتر این دریچه ها برای ساخت آن از آلیاژهای چدن، کامپوزیت و همچنین پلیمر استفاده می کنند.

دریچه منهول فاضلاب ها در سطح زمین قرار گرفته اند تا دسترسی به شبکه انتقال فاضلاب آسان باشد و هچنین عبور و مرور در خیابان ها قطع نشود، علاوه بر این دریچه منهول فاضلاب باعث انتقال آب باران در سطوح معابر و خیابان ها به سیستم های فاضلاب می شود.

بیشتر استفاده از دریچه های منهول در چاه های فاضلابی یا مخابراتی است که با توجه به نوع منطقه شهری جاده و پیاده رو ها و همچنین زیرساخت فاضلابی  از انواع متفاوتی از آن استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم تا شما را انواع دربچه های منهول و همچنین کاربرد آنها و قیمت دریچه منهول فاضلاب آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

تولیدی دریچه چدنی منهول فاضلاب

تولیدی دریچه چدنی منهول فاضلاب تولیدی دریچه چدنی منهول فاضلاب در اکثر استانهای کشور انجام می ‌گیرد با توجه به اینکه این منهول ها بسیار مهم می باشند هر کدام از شرکت‌هایی که دارای تأسیسات زیرزمینی می باشند باید یک منهول فاضلاب را درست کند و از آن برای مشاهده تاسیسات داخل زمین استفاده کند.

تولیدی دریچه چدنی منهول فاضلاب، با مواد اولیه بسیار با کیفیت اقدام به تولید این منهول ها نموده است. دریچه چدنی منهول فاضلاب برای حمل و نقل آسان افراد و برای ایمنی بیشتر ماشین های داخل خیابان ‌ها، روی دریچه‌های فاضلاب گذاشته می ‌شود تا حمل و نقل ایمنی بالا داشته باشد.

دریچه چدنی منهول فاضلاب از جنس چدن می باشد و از این رو کارخانه های زیادی اقدام به تولید این دریچه‌ ها کرده اند. فروش دریچه چدنی، بسیار زیاد می باشد و صنایع مختلفی این چدن ها را مورد استفاده قرار می دهند. این دریچه ها با چدن ساخته می شوند و استفاده از آن ها بسیار زیاد می باشد. این دریچه ها با جنس های مختلفی نیز تولید می شوند که نوع مرغوب و مشهور آن چدنی است.

 

انواع دریچه منهول فاضلاب قیمت دریچه منهول فاضلاب

دریچه های منهول فاضلاب در جنس های متفاوتی موجود هستند که قیمت دریچه منهول فاضلاب با توجه به جنس آن متفاوت هستند. در زیر به جنس دریچه های منهول فاضلاب می پردازیم.

  • دریچه منهول بتنی
  • دریچه منهول پلی اتیلن
  • دریچه منهول نانو کامپزیت

جنس دریچه منهول کامپوزیت از پلاستیک فشرده است. وزن این دریچه ها کم و دارای مقاوت و دوام زیادی است. که این دریچه ها به عنوان ضد آب شناخته شده اند و برای مناطق که وسیله نقلیه یا عابر پیاده عبور و‌مرور دارند مناسب است. دریچه کامپوزیتی منهول فاضلاب به علت کاربرد زیاد و ویژگی هایی که دارد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد این دریچه ها در صنایعی مانند :حمل و نقل هوایی، نظامی، انرژی، تولید لوله و اتصالات و… است.

از مهمترین مزایای استفاده از دریچه کامپوزیت می توان به داشتن مقاومت مکانیکی بالا در برابر وزن زیاد، مقامت زیاد آن در مقابل خوردگی، عایق حرارتی، استحکام بالای آن، سبک بودن و استحکام بیشتر از فولاد، کم بودن نسبت وزن آن به حجم آن است.

دریچه منهول کامپوزیت فاضلاب از ترکیب مواد رزین های پلیمر و مواد شیمیایی دیگر تولید می شوند. این دریچه ها به دلیل قیمت کم آن نسبت به قیمت دریچه منهول فاضلاب های دیگر، مقاومت مکانیکی بالا آن و همچنین مقاوم بودن در برابر آتش و مقاومت هیدرولیکی بالای آن و مقاومت شیمیایی حرارتی بالا، مقاومت در برابر فرسایش و مقاومت در برابر مواد شیمیایی خورنده به طور ویژه ای در حال رشد و جایگزین شدن محصولات فلزی است.

  • دریچه منهول چدنی

چدن یک فلز سنگین و مقاوم است که یکی از اصلی ترین مدل های دریچه منهول فاضلاب است. چدن نسبت به بتن مقاومت زیادتری دارد و در طول زمان کیفیت آن از دست نمی رود.

در بین دریچه های منهول فاضلاب، دریچه منهول چدنی فاضلاب قدیمی تر است. قیمت دریچه منهول فاضلاب نسبت به سایر دریچه های منهول فاضلاب مناسب تر است. این دریچه منهول فاضلاب وزن سنگینی دارند که با توجه به وزن دریچه ها، قیمت دریچه منهول فاضلاب چدنی تعیین می گردد. هر چه دریچه منهول چدنی محکم تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. دریچه های منهول چدنی کیفیت بالایی دارد و به نسبت قیمت عمر مفید آن نیز زیاد است. تنعا ضعف این دریچه ها شکسته شدن یا دزدیده شدن آن ها است.

 

جنس دریچه منهول چدنی و نانو کامپوزیت  قیمت دریچه منهول فاضلاب

مواد اصلی استفاده شده در ساخت دریچه منهول فاضلاب فولاد، چدن و بتن و کامپوزیت است. استفاده از این مواد در ساخت دریچه منهول فاضلاب باعث ارزان تر شدن و قوی تر و سنگین تر شدن آن ها می شود. حتی با وجود وزن بالا این دریچه های منهول به سرقت می‌روند زیرا قیمت فلز بالا است و بیشتر مواقع به سرقت می روند، به همین علت برای ساخت این دریچه ها از مواد سنگین استفاده می شود.

وزن دریچه های منهول تقریبا بیشتر از ۵۰ کیلو گرم است و قیمت دریچه منهول فاضلاب با توجه به مواد ساخت آن نیز متغییر است.

تمام این ویژگی ها می توانند در دیرتر در معرض خوردگی قرار گرفتن دریچه منهول فاضلاب تاثیر گذار باشند. زمانی که وسیله نقلیه روی دریچه منهول فاضلاب عبور می کند، دریچه منهول فاضلاب باید بتواند باره ترافیکی سنگین را تحمل کند. برای خیابان‌ها، پارکینگ ها و پیاده‌ روها معمولا از دریچه های منهول چدنی استفاده می کنند.

دریچه منهول فاضلاب با توجه به کاربرد آنها با مقاومت بار ترافیکی متنوعی ساخته می شوند. مثلا سبک ترین و ارزانترین دریچه منهول فاضلاب مربوط به پیاده رو ها و سنگین ترین دریچه منهول فاضلاب مربوط به تردد وسایل نقلیه سنگین و فرودگاهی است.

ساختار دریچه های منهول چدنی و نانو کامپوزیت قیمت دریچه منهول

با نصب کردن سیستم‌ های زیرزمینی، مهندس ها برای ساخت دریچه منهول فاضلاب از موادی که در برابر خوردگی مقاوم است، استفاده می کنند. مثلا به جای فولاد، از چدن استفاده می کنند. استفاده ار دریچه های منهول چدن در زیر ساخت زیرزمینی و منطقه هایی که بیشتر در معرض خوردگی قرار دارند مناسب است. دریچه منهول فتضلاب اکثرا از چدن، بتن و یا ترکیبی از این دو مواد ساخته می شود. به تازگی دریچه منهول فاضلاب از پلاستیک تقویت شده و مواد کامپوزیت و همچنین بتن پلاستیک و دریچه هایی از جنس نانو کامپوزیت ساخته می شوند، که مزایای این دریچه ها سبکی آنها و قیمت پایین و همچنین نصب راحت آنها است.

ساختار دریچه های منهول 

 

کاربرد دریچه منهول چدنی و نانو کامپوزیت چیست؟

دریچه منهول با توجه به شرکت کارفرما (آب و فاضلاب، مخابرات، گاز و برق ) و همچنین با توجه به محل نصب (پیاده رو، خیابان، اتوبان بین شهری و درون شهری و فرودگاهی) در اندازه ها و سایز مختلف و قیمت دریچه منهول فاضلاب متفاوتی ساخته می شود که کاربرد هر کدام از این دریچه های منهول در هر قسمت از شهر متفاوت است. دریچه های منهول فاضلاب در شکل های چهار گوش و دایره ای نیز تقسیم می شوند که هر کدام در سایز و اندازه متفاوت هستند ولی دریچه های منهول فاضلاب ۶۰ سانتی متری و ۸۰ سانتی متری از تمام سایز های دیگر پر کاربرد تر است.

این دریچه ها در مکان هایی مانند اتاق بازرسی برای فاضلاب، شهرداری، کابل کشی برق زیرزمینی، کابل کشی مخابرات و تاسیسات آب، گاز و نفت مورد استفاده قرار می گیرند،  همچنین با استفاده از این دریچه ها می توان ظاهر باغ ها و خیابان ها و پیاده روها را زیبا کرد. دریچه های منهول در ۶ کلاس ساخته می شوند و این کلاس ها از A15 تا F900 است.

 

قیمت دریچه منهول فاضلاب چدنی و نانو کامپوزیت

قیمت دریچه منهول فاضلاب با توجه به سایز و جنس آن متغییر است. ارزان ترین د یچه منهول فاضلاب از جنس بتنی و گران ترین آن از جنس چدن داکتیل است. عموما عواملی مانند: سایز دریچه منهول و همچنین متریال و عناصر بکار رفته در تولید دریچه ی منهول و همچنین بار ترافیکی دریچه تولیدی تاثیر مستقیم در قیمت دریچه ها دارند.

 

انواع روشهای تولید دریچه منهول قیمت دریچه منهول فاضلاب

روش اول: روش لایه گذاری دستی  قیمت دریچه منهول فاضلاب

روش دوم : روش BMC  

در این روش BMC (bulk molding compound) مواد اولیه را به حالت خمیری شکل درون قالب قرار می دهند و الیاف تقویت کننده که طول آن ۱۰ تا ۱۵ میلی متر باشد به آن اضافه می کنند.

روش سوم : روش SMC

در این روش SMC ( sheet molding compound) مواد اولیه ورقه ای که شامل فاز زمینه پلی استر غیر اشباع رزینی دما سخت است را با فاز تقویت کننده الیاف شیشه با طول ۳۰ تا ۵۰ میلیمتر درون قالب با دمای مشخص قرار می دهند و با اعمال فشار در زمان مشخص پخته می شود. محصول نهایی دارای ترکیبی از خواص ماده اولیه تشکیل دهنده ورقه و شکل قالب خواهد بود.

روش چهارم : روش FRP

در این روش FRP ( fiber reinforced plasticc ) فاز زمینه پلی استر غیر اشباع با فاز تقویت کننده الیاف شیشه و همچنین کوارتز و افزودنی در قسمت‌ های مختلفی از قالب قرار می دهند و تحت فشار و دمای معین فشرده می دهند.

برای ساخت دریچه های منهول غیر ترافیکی و نیمه ترافیکی از روش BMC و برای ساخت دریچه های ترافیکی از روش SMC استفاده می کنند.

ما در این مقاله به قیمت دریچه منهول فاضلاب و همچنین کاربرد آن ها پرداختیم امیدواریم سودمند بوده باشیم.

 

تماس با ما