جستجو کردن

مراکز عرضه دریچه منهول سایز 60

عرضه دریچه منهول سایز 60 در بسیاری از مراکز فروش لوازم فاضلاب صورت می گیرد؛ لازم به توضیح است که به طور کلی منهول را گودالی جهت دسترسی به شبکه فاضلاب تعریف می کنند که از طریق آن می توان کار تعمیر و نگهداری لوله های فاضلابی را انجام داد؛ شایان ذکر است که دریچه منهول را در سایزهای مختلفی عرضه شده و نمونه های 60 آن پر کاربردترین های حوزه خود به شمار می روند.مراکز عرضه دریچه منهول سایز 60

آنچه باید از دریچه منهول قفل دار بدانید

آنچه باید از دریچه منهول قفل دار بدانید همان گونه که در قسمت قبل اشاره شد؛ منهول، نقش بسیار مهمی در شبکه های آب و فاضلاب ایفا نموده و به منظور پیشگیری از در دسترس قرار گرفتن قسمت های داخلی، همچنین جلوگیری از سقوط افراد، دریچه ای بر روی آن قرار دارد؛ البته این لوازم کاربردهای گسترده تر و تنوع بالایی از نظر جنس، سایز و سایر قابلیت ها دارند؛ به عنوان مثال می توان به منهول های مخابراتی و برق اشاره کرد.

لازم به ذکر است که انواع مختلف دریچه منهول ممکن است؛ از نوع قفل دار یا ساده باشند؛ مهم ترین نکته ای که در این خصوص باید بدانیم؛ این است که دریچه های منهول قفل دار، ایمنی بیشتری داشته و تا حد زیادی ضد سرقت می باشند؛ در نتیجه دریچه منهول قفل دار به خصوص در مکان های عمومی و محیط های پر رفت و آمد کاربرد زیادی دارد؛ شایان ذکر است که در چنین مکان هایی علاوه بر قفل دار بودن دریچه باید به میزان مقاومت و تحمل فشار آن نیز توجه نموده و محصولی را انتخاب نمود که قابلیت تحمل وزن بالا را داشته باشد.

ناگفته نماند که دریچه منهول قفل دار به راحتی باز نشده و در عین داشتن قفل از نظر وزن و اندازه، کاملاً استاندارد بوده و تفاوتی با سایر دریچه ها ندارد؛ قفل دار بودن دریچه علاوه بر جلوگیری از سرقت از ورود حیوانات موذی مثل موش نیز پیشگیری می کند؛ این دریچه ها در برابر تغییرات دمایی و سایر عوامل محیطی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهند؛ البته دریچه قفل دار منهول نیز به نوبه خود اقسام گوناگونی داشته؛ با کیفیت ها و اندازه های مختلفی تولید و عرضه می شود؛ نکته مهم این است که قفل دریچه منهول باید به گونه ای باشد که به راحتی در دسترس افراد قرار نگیرد.

دریچه منهول چدنی چه ویژگی‌هایی دارد؟

همان طور که می دانیم؛ دریچه منهول وسیله ای است که به منظور در دسترس قرار گرفتن تجهیزات فاضلابی زیر زمینی مورد استفاده قرار می گیرد؛ همچنین پیشتر بیان شد که این قبیل دریچه ها با استفاده از متریال های مختلفی ساخته شده و از نظر جنس تنوع دارند؛ یکی از بهترین و پر کاربردترین محصولات این حوزه دریچه منهول چدنی است؛ به طور کلی این دریچه ها مقاوم و نسبتاً سنگین بوده؛ قیمت مناسبی دارند.

شایان ذکر است که انواع دریچه منهول چدنی را می توان به دو دسته کلی دریچه چدن خاکستری و دریچه چدن داکتیل تقسیم نمود؛ این دریچه ها از جنس آهن بوده و معمولاً در کارخانه ذوب آهن به واسطه کوره ذوب و ریخته گری تولید می گردند.
دریچه منهول چدنی ساخته شده از چدن خاکستری، مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه از خود نشان می دهند؛ همچنین سطح آن حالت برجسته داشته و در برابر عواملی که باعث خوردگی آن می شوند؛ نیز مقاوم است؛ ناگفته نماند که دریچه های منهول چدنی اصطکاک نسبتاً خوبی نیز دارند.

در ادامه باید خاطر نشان کرد که مهم ترین ویژگی دریچه منهول چدن داکتیل یا چدن نشکن این است که به علت داشتن گرافیت بالا معمولاً به صورت کروی ساخته شده؛ نسبت به چدن خاکستری، انبساط بالاتری داشته؛ چکش خوار و انعطاف پذیر است؛ علاوه بر اینها دریچه منهول چدنی داکتیل در برابر گازهایی مثل اسید سولفوریک همچنین یون کلر مقاومت زیادی داشته و در صورت داشتن پوشش مناسب به مرور زمان دچار خوردگی نمی گردد؛ ذکر این نکته نیز لازم است که مواد اولیه سازنده دریچه منهول چدنی، قابلیت بازیافت دارند.

دریچه منهول کنتور آب چه مشخصاتی دارد؟

دریچه منهول کنتور آب چه مشخصاتی دارد؟ بدون شک یکی از مهم ترین کاربردهای دریچه منهول به سیستم آب و فاضلاب و کنتور آب مربوط می شود؛ واضح است که نصب دریچه با هدف محافظت از انشعابات داخلی کنتور صورت می گیرد.

در رابطه با مشخصات دریچه منهول کنتور آب قبل از هر چیز باید گفت که مقاومت این قبیل دریچه ها در برابر زنگ زدگی و خوردگی بسیار مهم است؛ چرا که احتمالاً در معرض رطوبت و سایر عوامل محیطی آسیب زا قرار دارند؛ به طور معمول دریچه مخصوص کنتور آب از جنس کامپوزیت مرغوب بوده؛ به راحتی دچار خوردگی و تغییر شکل نمی گردد؛ البته از چدن و پلاستیک باکیفیت نیز برای این کار استفاده می شود؛ همچنین دریچه منهول کنتور آب باید مقاومت خوبی در برابر فشار و ضربه داشته باشد؛ تا بتوان آن را در محل های پر رفت و آمد و جهت املاک مشترک نصب نمود.

لازم به توضیح است که در حالت کلی اقسام گوناگون دریچه منهول کنتور آب از جنبه های مختلفی مثل کیفیت جنس، سایز و مشخصات ظاهری با هم فرق دارند؛ به عنوان مثال ممکن است؛ از نوع مربعی، مستطیلی، دایره ای و … باشند. بدون شک انتخاب منهول و دریچه مناسب به مکان مورد نظر و شرایط حاکم بر آن بستگی دارد؛ اما به طور معمول استفاده از دریچه های سایز 60 بسیار رایج می باشد؛ ناگفته نماند که این دریچه ها را می توان طبق نیاز و درخواست مشتری در اندازه های خاص تولید و عرضه نمود.

در پایان باید خاطر نشان کرد که انواع دریچه کنتور آب منهول از استحکام و دوام بالایی برخوردار بوده و به راحتی دچار فرسودگی نمی شوند؛ از این رو می توان آنها را در خیابان ها، پیاده رو و حتی محل عبور دوچرخه و وسایل نقلیه نصب نمود.

نکات مهم در انتخاب دریچه منهول کنتور آب

در قسمت قبل تا حدودی به معرفی دریچه منهول مناسب کنتور آب پرداخته و برخی از ویژگی های مهم آن را بیان کردیم؛ بدون شک در هنگام انتخاب این محصول قبل از هر چیز باید به محل نصب و شیوه استفاده از آن توجه نمود؛ به عنوان مثال دریچه مناسب برای یک کنتور آب معمولی خانگی با دریچه منهول مکان های پر تردد فرق دارد.

علاوه بر آنچه در بالا بیان شد؛ کیفیت جنس دریچه منهول ویژه کنتور آب بسیار مهم است؛ چرا که درجه مرغوبیت مواد اولیه سازنده دریچه، تاثیر زیادی بر کیفیت نهایی محصول، میزان دوام، مقاومت و طول عمر آن دارد؛ اما سوای از نوع و کیفیت متریال اولیه، شیوه ساخت و رعایت استانداردهای لازم بسیار مهم است؛ داشتن ضخامت کافی، یکنواخت بودن دریچه در همه قسمت ها و همچنین وزن مناسب از جمله ویژگی های یک دریچه کنتور خوب به شمار می روند.

در ادامه مطالب بالا می توان اضافه نمود که در هنگام انتخاب دریچه منهول مخصوص کنتور آب باید به میزان مقاومت آن در برابر رطوبت، تغییرات دمایی، گازهای خورنده و مواد اسیدی دقت کرد؛ به خصوص ویژگی ضد زنگ بودن دریچه بسیار مهم است.

سوای از آنچه تا بدین جا بیان شد؛ دریچه منهول انتخاب شده برای کنتور آب باید به گونه ای طراحی شود که به راحتی باز نشود؛ به عبارت دیگر برداشتن آن برای همه افراد امکان پذیر نباشد؛ در غیر این صورت نه تنها خطر سرقت آن وجود دارد؛ بلکه ممکن است؛ برخی جانوران موذی نیز بتوانند؛ از طریق آن وارد جریان آب و فاضلاب گردند.

مختصری درباره فرآیند تولید دریچه منهول

مختصری درباره فرآیند تولید دریچه منهول قبل از پرداختن به فرآیند تولید دریچه منهول باید گفت که شیوه انجام این کار تا حدودی به نوع مواد اولیه بستگی دارد؛ اما علاوه بر این نوع دریچه، نحوه و محل به کار بردن آن نیز به نوبه خود مهم است.

رایج ترین روش های تولید دریچه منهول به اختصار عبارتند از:

  • روش دستی به صورت لایه گذاری
  • روش بی ام سی
  • روش اس ام سی
  • روش اف آر پی

علاوه بر روش های ذکر شده در بالا به عنوان مثال برای دریچه های پلی اتیلنی، شیوه های مختلفی برای قالب گیری پلاستیک (حرارتی، تزریقی، بادی، فشاری، دورانی و …) وجود دارد.

لازم به ذکر است که جهت تولید دریچه منهول به روش لایه گذاری دستی، مواد اولیه به صورت ورقه ای درآمده و با افزودن یک سری مواد تقویت کننده به صورت دستی به یکدیگر چسبیده، قالب گیری شده و نهایتاً محصول مورد نظر را به وجود می آورند. در روش بی ام سی مواد اولیه در قالب مخصوص قرار گرفته و الیاف تقویت کننده نیز به آنها اضافه می شود؛ این الیاف معمولاً طولی بین ده تا پانزده میلی متر دارند؛ این روش بیشتر جهت ساخت دریچه های غیر ترافیکی استفاده می شود.

در خصوص ساخت دریچه به روش سی ام سی باید گفت که در این فرآیند از ورقه هایی با زمینه پلی استر رزینی غیر اشباع استفاده می شود که نسبتاً سخت و مقاوم می باشند؛ همچنین در این شیوه، کربن سی تا پنجاه میلی متری یا فاز تقویت کننده الیاف شیشه به کار می رود؛ در فرآیند سی ام سی، مواد در قالبی با دمای مشخص قرار گرفته، سپس تحت فشار و طی مدت زمان مشخصی پخته می شوند؛ ناگفته نماند که برای تولید دریچه های منهول ترافیکی بیشتر از روش سی ام سی استفاده می کنند.

درباره تولید دریچه منهول به شیوه اف آر پی باید بیان کرد که پلی استر غیر اشباع با الیاف شیشه تقویت کننده یا کربن ترکیب شده و مقداری افزودنی های تقویت کننده دیگر، همچنین کوارتز نیز به آنها اضافه می گردد؛ این مواد در قسمت های مختلف قالب قرار گرفته؛ طی درجه حرارت مشخصی فشرده می شوند.

آشنایی با دریچه منهول فاضلاب

سیستم آب و فاضلاب، نقش مهمی در زندگی بشر ایفا کرده و به نظر می رسد که امروزه زندگی بدون آن امکان پذیر نباشد؛ اما مسئله در دسترس قرار گرفتن لوله ها و انشعابات زیر زمینی شبکه فاضلاب، موضوعی است که باید به آن توجه کرد؛ از این رو سال هاست که کار تولید و عرضه انواع منهول و دریچه منهول فاضلاب رونق یافته و روز به روز بر تنوع و گستردگی این صنعت افزوده می شود.

جهت آشنایی بیشتر با دریچه منهول فاضلاب می توان گفت که منهول به معنای آدم رو بوده و به طور خلاصه نوعی گودال جهت دسترسی به بخش های مختلف سیستم فاضلاب زیر زمینی تعریف می شود؛ طبیعتاً این گودال نیاز به دریچه مناسب داشته و در واقع دریچه منهول از مهم ترین و اساسی ترین قسمت های آن به شمار می رود؛ زیرا همان گونه که در بخش های قبلی نوشتار بیان شد؛ در صورتی که منهول دریچه مناسب نداشته باشد؛ امکان ورود موش، جانوران موذی، حتی سقوط انسان و همچنین دزدیده شدن آن وجود دارد؛ علاوه بر این دریچه منهول از قسمت داخلی منهول و سایر قسمت های شبکه فاضلاب در برابر عوامل محیطی آسیب زا مقاومت می کند.

لازم به ذکر است که دریچه یا همان قسمت ورودی منهول از دو بخش قاب و درپوش تشکیل شده، قالب بندی و شکل ظاهری آن به گونه ای است که به راحتی بر روی زمین قرار گرفته و هم سطح آن می باشد؛ به عبارت دیگر هنگام قرار دادن دریچه، محل مورد نظر همچنان مسطح است. به طور معمول دریچه منهول های فاضلاب از جنس کامپوزیت، پلیمر یا چدن می باشند.

پخش کلی دریچه منهول سایز 60

پخش کلی دریچه منهول سایز 60 دریچه منهول سایز 60 از جمله محصولات پرفروش مراکز پخش کلی منهول می باشد؛ زیرا همان طور که می دانیم و پیشتر نیز اشاره شد؛ این دریچه ها بسیار پر کاربرد هستند.

نکته شایان ذکر این است که در مراکز پخش دریچه منهول سایز 60 این محصول را با تنوع قابل توجهی مشاهده می کنیم؛ به عبارت دیگر انواع دریچه سایز 60 منهول از جنبه های مختلفی مثل جنس، سطح کیفی، قابلیت تحمل فشار، میزان مقاومت در برابر عوامل محیطی و غیر محیطی، طول عمر و مواردی از این قبیل با هم فرق دارند.

در اینجا مهم ترین ارقام دریچه منهول 60 از نظر جنس متریال اولیه را بیان می کنیم:

  • انواع دریچه منهول چدنی سایز 60
  • دریچه منهول بتنی 60
  • دریچه منهول های نانو کامپوزیت 60
  • دریچه منهول پلی اتیلن 60
  • دریچه های منهول کوپلیمری سایز 60

لازم است؛ خاطر نشان شود که در یک مرکز پخش کلی دریچه منهول 60، اقسام گوناگون این کالا را با با قابلیت تحمل فشار مختلف مشاهده می کنیم؛ به عبارت بهتر انواع مختلف دریچه 60 بسته به نوع و ویژگی ها قادر به تحمل اوزان بین 5 تا 40 تن می باشند.

طبیعتاً ارقام مختلف دریچه سایز 60 منهول از نظر قیمت نیز با هم فرق دارند؛ البته سوای از نوع دریچه، شیوه فروش آن نیز مهم بوده و بر قیمت نهایی کالا تاثیر می گذارد؛ بدون شک قیمت پخش کلی دریچه منهول در حالت خرید مستقیم آن مناسب تر خواهد بود؛ زیرا در این شرایط واسطه های تجاری و هزینه های جانبی حذف شده اند.

تماس با ما