جستجو کردن

توزیع کننده دریچه منهول بتنی

یکی از تجهیزات مهم و کاربردی که بر روی چاه فاضلاب و یا چاه های مخابراتی نصب گردیده و هدف از نصب آن، اعمال مراقبت های کافی از جان افراد می باشد، دریچه منهول است که به صورت درپوش بتنی روی هر یک از این چاه ها قرار گرفته و بنابراین با پوشاندن گودال مربوط به آنها، از افتادن افراد در این چاه ها جلوگیری کرده و آنها را از خطر دور نگه می دارد. حال اهمیت بالای این محصول منجر به افزایش توزیع دریچه منهول بتنی از سوی مجازترین واحد توزیع کننده این محصول شده و می توانید آن را به راحتی سفارش دهید.

توزیع کننده دریچه منهول بتنی

شاخصه‌های بارز دریچه منهول استاندارد

شاخصه‌های بارز دریچه منهول استاندارد اگر نگاهی به معابر شهری و یا حتی معابر روستایی کرده باشید، خواهید دید که دریچه هایی با ظاهر گرد و یا مربعی در برخی از نقاط و بخش ها قرار دارند که شاید تا به حال خیلی به آنها دقت نکرده باشید و بی تفاوت از کنارشان گذر کرده باشید، اما اگر بدانید که این دریچه ها دارای چه درجه از اهمیت بوده و یا دارای چه نقش اساسی می باشند، حتما از این پس به آنها توجه و دقت بیشتری کرده و حتی قدردان کسانی خواهید بود که به نصب این دریچه ها پرداخته اند.

حتما با شنیدن این موارد، این سوال در ذهنتان شکل گرفته که مگر کار دریچه های مورد نظر چیست که با این حجم از اهمیت روبرو شده اند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت دریچه های فوق که به عنوان دریچه منهول لقب گرفته اند، بر روی چاه هایی عمیق و پر گود نصب گردیده اند که هر یک از آنها به عنوان چاه فاضلاب یا چاه مخابرات شناخته شده و هر کدام دارای کارکردی بسیار مهم می باشند.

این دریچه به پر شدن این چاه ها منجر شده و لذا اگر فردی یا حتی وسیله نقلیه ای در آن نزدیکی در حال گذر باشد و از قضا شب هنگام بوده و دید کافی وجود نداشته باشد، از افتادن آنها داخل این چاه ها خودداری گردیده و جان آنها که بزرگترین سرمایه هر فردی است؛ حفظ خواهد شد، پس با توجه به موارد ذکر شده می توان پی به اهمیت دریچه منهول برد، اما در ادامه می خواهیم تا کمی هم راجع به شاخصه های بارز دریچه منهول استاندارد صحبت کنیم که در قسمت زیر آمده اند:

  • دریچه منهول از لحاظ جنس و ساختار به انواع مختلفی تقسیم شده که از آن جمله می توان به دریچه منهول بتنی اشاره کرد، این محصول از بیشترین میزان مقاومت و ماندگاری برخوردار می باشد.
  • این محصول دارای وزن بیشتری نسبت به دریچه منهول کامپوزیتی بوده و حتی امکان لغزش روی آن صفر خواهد بود، بنابراین امنیت خودروهایی که از روی آن رد می شوند، افزایش خواهد یافت.
  • اگر نگاهی به ظاهر این محصول کرده باشید؛ متوجه وجود حفره هایی در آن خواهید شد که هدف از کارگزاری آنها، استفاده از قلاب های دسته دار برای باز کردن درب آنها می باشد.
  • همچنین در مورد سایر مشخصات آن باید گفت این دریچه از شرایط جوی و آب و هوایی تاثیر نپذیرفته و بنابراین همچنان به کارکرد خوب خود ادامه خواهد داد.

5 ویژگی مهم دریچه منهول کنتور آب

علاوه بر چاه های مخابراتی و چاه های فاضلابی، نوع دیگری از چاه منهول هم در سطوح شهری مشاهده می گردد که آن چاه آب شرب بوده و انشعابات مربوط به آب شهری از درون این چاه گذر کرده و در نهایت به مقاصد مختلف راه پیدا کرده اند، پس می توان به این نتیجه رسید که چاه مربوط به آب هم نیازمند دریچه بوده و در این زمان از دریچه منهول آب برای آن استفاده خواهد شد، اما یکی از انواع این دریچه که بیش از همه دارای اهمیت بوده و در ضمن از لحاظ کاربردی نیز کمی متفاوت می باشد، دریچه منهول کنتور آب است که برای کنتورهای آب، قابل استفاده مفید خواهد بود.

این محصول نیز مانند همه دریچه های دیگر دارای جنس مختلفی بوده و لذا متریال به کار رفته در ساخت آن، متفاوت می باشند، مانند دریچه بتنی که به دلیل استحکام و عدم آسیب پذیری، مورد توجه قرار گرفته است؛ در ادامه می خواهیم تا کمی راجع به مشخصات این محصول صحبت کرده و به ذکر 5 ویژگی مهم دریچه منهول کنتور آب بپردازیم که شامل موارد زیر خواهند شد:

  1. این محصول متشکل از دو بخش بوده که یکی از آنها درب و دیگری طوقه می باشد که از طوقه برای فیکس کردن دریچه بهره می برند.
  2. اگر این دریچه از جنس و کیفیت مناسب برخوردار باشد که امنیت توسط آن به طور کامل برقرار گردیده و امکان استفاده از دریچه هم تا سال های متمادی وجود خواهد داشت که چنین ویژگی هایی را می توان در دریچه منهول بتنی جستجو کرد و به آنها دست یافت.
  3. دارای وزن نسبتا کمتری نسبت به دریچه های دیگر بوده و از وزن 1/5 تن تا زیر 10 تن را در بر می گیرد.
  4. دریچه منهول بتنی که برای کنتور آب در نظر گرفته شده، نسبت به دریچه های دیگر از قبیل دریچه کامپوزیتی، سنگین تر بوده و لذا امکان سرقت آن وجود نخواهد داشت.
  5. ضمنا این محصول به نحوی ساخته شده که کار با آن آسان بوده و لذا امکان خواندن کنتور آب را هم به راحتی میسر گردانده است.

آشنایی با فرآیند تولید دریچه منهول

آشنایی با فرآیند تولید دریچه منهول دریچه منهول که امروزه تبدیل به یکی از تجهیزات مهم و حیاتی شده و با وجود آن امنیت بیشتری در مسیرهای رفت و آمد برقرار خواهد گشت، با گذر از مراحل تولید پیشرفته در کارخانجات، به شکل نهایی در آمده و در نهایت به بازارهای فروش داخلی و خارجی عرضه گردیده است، همچنین باید اضافه کنیم این محصول که حالا بر سر چاه های مختلف ظاهر شده و پوشش دهی کاملی را در آنها به وجود می آورد، با تکیه بر روش های مختلفی تولید شده که یکی از این روش ها، روش BMC می باشد؛ در ادامه به آشنایی بیشتر با این فرآیند تولید دریچه منهول خواهیم پرداخت.

در این خصوص باید گفت فرآیند تولید این محصول به روش BMC بسیار ساده بوده و در توضیحی بیشتر از آن می توان اعلام داشت ابتدا اندکی از مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت این دریچه، داخل میله های فولادی قرار گرفته و مواد باقیمانده هم در معرض حرارت و فشار زیاد قرار خواهند گرفت، همچنین در تشریح این روش تولیدی می توان گفت مواد، فرآیند توزین را از سر گذرانده و توسط میکسر، به شکل ماده ای خمیری خارج خواهند شد.

بعد از آن متناسب با شکلی که از دریچه در دست است، مواد خمیری مجددا توزین شده و در قالب دستگاه گنجانده خواهند شد، البته پیش از اینکه این مواد داخل قالب ریخته شوند، صفحه ای مشبک که مطابق با شکل دریچه است، درون قالب جای گرفته و سپس مواد خمیری روی آن قرار می گیرند، حالا مراحل قالب گیری خمیر آغاز شده و مطابق با سایز، لوگو، ابعاد و رنگی که از سوی تولیدکنندگان در نظر گرفته شده، دریچه منهول تولید خواهد گشت.

اما در توضیحات تکمیلی در خصوص تولید این محصول باید اذعان داشت از محاسن تولید دریچه منهول توسط با بهره گیری از فرآیند تولید BMC؛ این است که نیاز به سرمایه بسیار کمی از سوی سرمایه گذاران بوده و ضمنا محصولی همراه با کیفیت قابل قبول نیز تولید خواهد شد؛ ضمنا دریچه هایی که طی این فرآیند تولید شده اند، بار و فشار زیاد را به خوبی تحمل کرده و به طور کلی مزیت های زیادی را از خود نشان خواهند داد.

نکات مهم در انتخاب دریچه منهول قفل دار

اگر بخواهیم به یکی از بهترین انواع دریچه منهول اشاره کنیم، می توان دریچه منهول قفل دار را نام برد، این محصول در مقابل دریچه های ساده که فاقد قفل هستند، قرار داشته و امتیازاتی به مراتب بیشتر آنها را دارا می باشد؛ علت اینکه تولیدکنندگان به تولید دریچه قفل دار منهول پرداخته اند، این است که محصول فوق در مقایسه با دریچه های دیگری که از امکان قفل شدن برخوردار نیستند، از ایمنی بیشتری برخوردار بوده و بنابراین اگر سارقین به فکر سرقت این دریچه بیفتند؛ به دلیل وجود قفل مستحکم آن، در این امر ناکام مانده و به هدف شوم خود دست نخواهند یافت.

حال با همه این اوصاف اگر تصمیم بر خرید دریچه منهول قفل دار گرفته اید، بهتر است از نکات مهمی که در انتخاب این دریچه، به شما کمک شایانی خواهند کرد، مطلع شوید که به این نکات در قسمت زیر اشاره شده است:

  • همانطور که می دانید دریچه منهول از یک جنس برخوردار نبوده و انواع دریچه بتنی، فایبرگلاس، کامپوزیتی و پلاستیکی را می توان از این محصول مشاهده کرد که بهترین و باکیفیت ترین نوع آن دریچه قفل دار بتنی می باشد؛ لذا بهتر است آن را انتخاب کنید.
  • ضمنا لازم است تا در هنگام خرید این محصول، سایز دریچه منهول را هم در نظر بگیرید که سایز استاندارد آن، 650 میلیمتر می باشد.
  • همچنین باید تست دریچه در برابر ضربه، حرارت، سایش و مواردی از این قبیل را هم انجام دهید تا از مشخصات آن در این زمینه ها اطمینان حاصل کنید.
  • مقاومت دریچه در برابر لغزش را هم در نظر بگیرید که باید دارای سطح مناسبی باشد.
  • دریچه هایی که قفل آنها همراه با پیچ است، دارای اطمینان بیشتری بوده و لذا برای انتخاب، کاملا مناسب خواهند بود.

اطلاعاتی مختصر در مورد دریچه منهول فاضلاب

اطلاعاتی مختصر در مورد دریچه منهول فاضلاب همانطور که در بخش های نخست اعلام کردیم، دریچه منهول نمونه های مختلفی را بر حسب کاربرد در بر گرفته که از آن جمله می توان به دریچه منهول فاضلاب اشاره کرد؛ این دریچه در انواع سیستم های فاضلاب خانگی و شهری قابل استفاده بوده و با وجود آن می توان به شبکه انتقال فاضلاب، دسترسی سریع و آسانی داشت؛ همچنین به کمک این دریچه، عملیات رفت و آمد نیز به خوبی امکانپذیر گردیده و مشکل و مانعی در این زمینه به وجود نخواهد آمد؛ البته دریچه منهول فاضلاب، فایده دیگری هم داشته که آن هم این است که آب ناشی از باران را به خوبی انتقال داده و لذا از تجمع آب در معابر در هنگام بارندگی های شدید، جلوگیری به عمل خواهد آورد.

موضوع دیگری که در ادامه باید راجع به این محصول گفت، نوع دریچه منهول فاضلاب می باشد که در این خصوص باید بیان داشت این محصول، انواع گوناگونی را شامل گردیده که مهم ترین آن دریچه منهول فاضلاب بتنی می باشد که خود به نمونه های مختلفی تقسیم شده و از آن جمله می توان به دریچه منهول بتن چدن اشاره کرد، این محصول نه تنها از لحاظ استحکام و مقاومت؛ در سطوح عالی قرار گرفته، بلکه به مرور زمان دچار فرسودگی و سایش نشده و لذا با یک بار نصب آن می توان تا سال ها از حضور مفید آن بهره برد.

پارامترهای موثر بر قیمت دریچه منهول

دریچه منهول که از اهمیتی غیر قابل اجتناب برخوردار می باشد، با قیمت های مختلفی در بازار به فروش می رسد؛ یعنی اگر قصد خرید این محصول را داشته باشید، باید بودجه کافی را برای آن در نظر بگیرید؛ چرا که ممکن است محصولاتی همراه با قیمت پیش بینی نشده پیش رویتان قرار گیرند که حتی شاید ارزان تر از بودجه ای که شما در نظر گرفته اید باشند؛ ولی در عین حال این امکان هم وجود دارد که با قیمت تمام شده بیشتر از حد انتظار شما به فروش برسند، اما چیزی که می خواهیم بدانیم، این است که پارامترهای موثر بر قیمت دریچه منهول شامل چه مواردی خواهند شد، در ادامه به هر یک از این پارامترهای مهم اشاره خواهیم کرد:

  1. جنس دریچه منهول: این محصول از جنس بتنی، چدنی، کامپوزیتی، کوپلیمری و پلی اتیلنی برخوردار بوده که هر یک دارای نرخ هایی مشخص خواهند بود.
  2. سایز دریچه: دریچه های دارای سایز و دهانه بزرگتر دارای قیمت بیشتری نسبت به دریچه های کم سایز می باشند.
  3. وزن آن: دریچه منهول 1/5 تن تا 90 تن را هم می توان در بازار دید که طبعا افزایش وزن این محصول منجر به افزایش قیمت آن خواهد شد.
  4. نوع کاربری: دریچه هایی که برای کاربردهای عمومی اختصاص داده شده اند، دارای تفاوت قیمت با دریچه هایی هستند که دارای کاربرد شخصی می باشند.
  5. شرکت تولیدکننده: شرکت هایی که تحت برندهای معتبر محصولاتشان را عرضه ساخته و در ارائه محصولات باکیفیت، موفق تر بوده اند، همواره قیمت بیشتری را برای آنها در نظر می گیرند.
  6. وضعیت بازار: در ضمن ناپایدار بودن وضعیت بازار هم می تواند عامل مهم و موثر دیگر بر قیمت این محصول باشد.

مراکز فروش دریچه منهول بتنی

مراکز فروش دریچه منهول بتنی اگرچه نمونه های مختلفی از دریچه منهول به بازار راه یافته اند، اما محصولی که همراه با بیشترین سطح کیفی بوده و با بالاترین میزان تقاضا نیز روبرو می باشد، دریچه منهول بتنی است که با وجود امتیازات مثبت این محصول، خیلی از خریداران، چشم خود را روی قیمت این دریچه بسته اند و حاضر به انصراف از خرید آن نیستند؛ پس شما هم می توانید جزو خریدارانی باشید که از این دریچه باکیفیت برخوردار گردید.

اما یکی از برترین مراکز فروش دریچه منهول عمده که بهترین شرایط را برای خریداران خود در نظر گرفته و شما را هم در بهترین موقعیت خرید قرار خواهد داد؛ مرکز فوق بوده که می توانید خیلی سریع اقدام به تهیه این محصول کرده و از دریچه منهول بتنی اصل بهره مند شوید.

تماس با ما