جستجو کردن

نمایندگی و فروش لوله و اتصالات پلی پروپیلن

لوله های پلی پروپیلن به چه نوع لوله هایی گفته میشود ؟ مزایا و معایب این نوع لوله ها چیست ؟ کاربرد لوله و اتصالات پلی پروپیلن در کجاست ؟ مشخصات فنی و ساختار آنها چیست ؟

لوله های پلی پروپیلن همان لوله های سبز یا سفید تک لایه و PP-R میباشد که همگی به یک نوع لوله اطلاق میشود و از پروپیلن رندوم کوپلیمر نوع 3 تهیه میشود.

لوله های پلی پروپیلن از گزینه های بسیار مناسب برای لوله کشی ساختمان، تاسیسات حرارتی و برودتی، صنایع غذایی و شیمیایی، خطوط هوایی فشرده، صنایع نفتی، پسابهای صنعتی و شرایط قلیایی و اسیدی است.

بارزترین مزایای لوله و اتصالات پلی پروپیلن

  1. ارزان بودن
  2. نصب سریع و آسان
  3. مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی و پوسیدگی
  4. داشتن عمر مفید بالا (50 سال)
  5. سطح صاف و صیقلی با حداقل میزان خوردگی و پوسیدگی
  6. آسانی و سبکی حمل و نقل
  7. مقاوم در برابر یخ زدگی
  8. سازگاری با محیط زیست به دلیل عدم استفاده از سرب و قلع در درون این لوله ها
  9. استحکام در برابر کلیه اسیدها و بازهای معدنی به ویژه در غلظتهای بالا تا حرارت 60 درجه سانتی گراد
  10. مقاومت عالی در مقابل تنشهای ناشی از فشار و کششهای طولانی مدت

معایب لوله های پلی پروپیلن

یکی از معایب لوله های پلی پروپیلن عبور نور و اکسیژن به داخل لوله است. این موضوع موجب رشد جلبکها شده و طعم و بوی موجود در آنرا عوض میکند. چاره ی این مشکل این است که این لوله ها را در پوششی ازمصالح ساختمانی قرار دهیم تا از نفوذ نور و اکسیژن جلوگیری کند.

لوله های پلی پروپیلن در مقابل اشعهء خورشید واشعهء uv ایمن نیستند و ممکن است ساختار زنجیرهء شیمیایی آنها در دراز مدت فرو بریزد و یا ضعیف شود . برای رفع این مشکل نیز میتوان از مصالح ساختمانی یا عایق استفاده کرد یا اینکه آنها را در سایه قرار داد.

لوله های پلی پروپیلن بر خلاف لوله های فلزی و پنج لایه دارای لایهء فلزی نیستند. این موضوع سبب شده که انبساط طولی آنها در حالت آزاد قابل ملاحظه  باشد. یه همین خاطر بهتر است این لوله ها بوسیله ی بستها به دیوار محکم شوند یا اینکه در پوششی از ملات سیمان قرار گیرند. ملات سیمان انبساط طولی این لوله ها را کم کرده و از نازک شدن آنها جلوگیری می کند.

و اما نتیجه اینکه لوله های پلی پروپیلن به دلیل داشتن مزایای بسیار زیاد و معایب خیلی کم و قابل اصلاح و همین طور تولید فراوان در کشور و دسترسی آسان یکی از گزینه های بسیار خوب برای استفاده در صنعت و ساختمان سازی می باشد.

 

 

تماس با ما