جستجو کردن

لوله پلیکا از نخستین لوله های پلیمری است که در صنعت ساختمان سازی از آن استفاده می شود و یک محصول پر کاربرد در این صنعت است. لوله پلیکا از گروه لوله های پلیمری می باشد که با تکنولوژی جدید تولید می شود. این محصول بسیار سبک و ارزان قیمت است، از این رو استفاده از این لوله برای اتصالات بسیار کاربردی بوده و صرفه اقتصادی دارد. قیمت لوله پلیکا پی وی سی که نوعی لوله بسیار مقاوم و سخت است بسته به ویژگی هایی که دارند ارزان یا گران می باشند. در این مطلب در نظر داریم چند نمونه از این ویژگی ها را بررسی نماییم.
اولین برند لوله های تولید شده، پلیکا بوده است. از این رو همچنان تمامی لوله های pvc در ایران، به اسم لوله پلیکا شناخته می شوند. این لوله های پی وی سی و یا همان لوله های پلیکا ویژگی های زیادی دارد که به سبب همین ویژگی ها، در جاهای زیادی کاربرد دارند.

اگر شما نیز قصد خرید و اطلاع از قیمت لوله پلیکا ارزان را دارید، بهتر است مطالعه ادامه این مطالب را از دست ندهید:

 

قیمت لوله پلیکا

 

لوله پلیکا چیست؟

بهتر است پیش از بررسی قیمت لوله پلیکا نخست با این لوله پرکاربرد آشنا شوید. لوله پلیکا لوله ای از جنس PVC می باشد و در مراحل تولید این محصول هیچ گونه ماده نرم کننده ای به آن اضافه نشده است. این لوله با نام PVC  سخت نیز شناخته می شود. این روزها لوله پلیکا با توجه به فشار کار و تحمل وزن، در انواع گوناگونی تولید و به بازار عرضه می شود. شما می توانید این محصول را در انواع مختلف لوله پلیکا معمولی، لوله پلیکا نیمه قوی و لوله پلیکای قوی خریداری کنید.  اگر شما قصد دارید برای ساختمان خود از لوله پلیکا ارزان قیمت استفاده کنید، انتخاب لوله پلیکای معمولی برای شما بسیار ایده آل است. اما برای فشار های بالاتر باید لوله پلیکا نیمه قوی و قوی را خریداری کنید.

 

کاربرد و مزایای لوله پلیکا

اما این محصول تنها در ساختمان سازی کاربرد ندارد و در زمینه های دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر کاربردهای لوله پلیکا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاربرد لوله پلیکا

 

1- شبکه های آبرسانی شهری و روستایی

انتقال آب با استفاده از لوله پولیکا از منابع اصلی که تصفیه خانه یا چاه آب هستند، به شیرهای آب صورت می گیرد.

 

2- انتقال کابل های های برق و مخابرات

لوله پلیکا در انتقال سیم های برق و تلفن بسیار پر کاربرد است. با استفاده از این لوله ها می توان یک پوشش برای سیم و کابل ها ایجاد کرد و مانع آسیب دیدن و تماس افراد با این کابل های برق شد. به کارگیری لوله پلیکا در این زمینه موجب شده است تا بتوان از خطر برق گرفتگی افراد جلوگیری کرد.

 

3- صنعت ساخت و ساز

همانطور که پیشتر نیز بیان کردیم این لوله در صنعت ساخت و ساز کاربرد بسیار زیادی دارد. از جمله کاربردهای این لوله در ساختمان سازی می توان به سیستم آب و فاضلاب ساختمان، کابل های برق با تلفن، هدایت آب باران از ناودانی ها و سیستم هواکش ساختمان اشاره کرد.

 

4- سیستم آبیاری تحت فشار

سیستم آبرسانی تحت فشار نوعی سیستم آبیاری مزارع کشاورزی است که این اقدام توسط لوله پلیکا صورت می گیرد.

5- کشاورزی

در کشاورزی از انواع لوله پلیکا جهت آبیاری مزارع، باغات و گلخانه ها استفاده می شود. استفاده از این نوع لوله ها و اتصالات در صنعت کشاورزی می تواند از هدر رفتن آب جلوگیری کند. بهتر است بدانید لوله پلیکاهای مورد استفاده در کشاورزی باید از مقاومت خوبی برخوردار باشد تا بتواند در برابر فشار زیاد آب دوام بیاورد. با توجه به قیمت مناسب این لوله نسبت به لوله های پلی اتیلن، استفاده از لوله های پلیکا برای کشاورزان مقرون به صرفه تر است.

 

بررسی قیمت لوله پلیکا

متاسفانه با توجه به نوسانات حاکم بر کشور نمی توانیم نرخ دقیقی برای قیمت لوله پلیکا بیان کنیم. زیرا همانطور که می دانید نرخ کلیه محصولات با توجه به شرایط بازار تغییر می کند و دچار نوسان است. لوله پلیکا نیز از این قضیه مستثنی نیست و عوامل متعدد در تعیین قیمت آن دخیل هستند. برخی از عوامل تاثیر گذار در قیمت لوله پلیکا شامل موارد زیر می شوند:

 

قیمت لوله پلیکا

کلاس فشاری لوله پلیکا :

یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در قیمت لوله پلیکا، کلاس فشار این لوله است. همانطور که پیشتر نیز بیان کردیم این لوله در سه نوع قوی، نیمه قوی و معمولی تولید و به بازار عرضه می شود. قیمت هر یک از این انواع لوله پلیکا با یکدیگر متفاوت است.

 

نرخ مواد اولیه :

از دیگر عوامل مهم و تاثیر گذار در تعیین قیمت لوله پلیکا، قیمت مواد اولیه یا مواد پلیمری است. نرخ مواد پلیمری مدام تغییر می کند. این موضوع به یکی از معضلات تولید کنندگان این محصول تبدیل شده است و تاثیر مستقیمی بر روی قیمت محصولات پلیمری می گذارد.

 

قطر لوله و سایز آن :

لوله پلیکا در قطر و سایزهای مختلفی تولید می شود. طبیعی است که قیمت این محصول در سایزهای متنوع، متفاوت باشد.

 

برند محصول :

یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت لوله پلیکا، برند آن است. هر یک از تولید کنندگان برندهای مختلف لوله پلیکا، قیمت های مختلفی برای محصولات تولید شده خود در نظر می گیرند. به طور کلی هر چه لوله پلیکا از برند مشهور تر و خوشنام تری باشد، طبیعی است که قیمت بالاتری دارد.

 

کیفیت محصول :

همانطور که اشاره کردیم قیمت لوله پلیکا در کارخانه های تولیدی مختلف، متفاوت است. زیرا برخی از تولیدکنندگان به کیفیت محصولات تولید شده خود اهمیت بسیار زیادی می دهند و متریال به کار رفته در تولید این محصول در کارخانه های مختلف، با یکدیگر متفاوت است. همچنین در کارخانه هایی که به کیفیت محصول اهمیت می دهند، در تولید محصولات خود از ماشین آلات و سیستم کنترل کیفیت بیشتری بهره می برند.

 

وزن لوله پلیکا :

طبیعی است که با افزایش وزن لوله، قیمت آن نیز افزایش یابد، زیرا در تولید آن ها از مواد بیشتری استفاده شده است.

 

ویژگی های انواع لوله پلیکا

  •  مقاومت در برابر خوردگی
  •  مقاوت شیمیایی
  •  مقاومت نسبت به وزن
  •  انعطاف پذیری
  •  ضریب اصطکاک
  •  عایق حرارتی

 

قیمت لوله پلیکا پی وی سی

 

لوله پلیکا کاملا رسانا بوده و از این جهت نسبت به فعل و انفعالات الکتروشیمایی مقاوم می باشد. به همین دلیل می گویند لوله پلیکا در برابر خوردگی مقاوم است.
ویژگی گفته شده در بالا هم در داخل لوله و هم بیرون لوله صدق می کند.
منظور از مقاومت شیمیایی این لوله نیز این است که، در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی، حداقل تا دمای 140 درجه فارنهایت مقاومت می کند.
لوله پلیکا امروزه کاهش وزن بسیار زیادی داشته و از این جهت ایمنی کارگران را تضمین کرده و مصدومیت ان ها را از این طریق کاهش داده است.

قیمت لوله پلیکا پی وی سی (pvc)

قیمت لوله پلیکا پی وی سی با هر برندی، با توجه به کاربرد های بسیار زیادی که دارند بسیار ارزان می باشد.
لوله پلیکا در سراسر جهان کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد که یکی از کاربرد های ویژه آن استفاده از این لوله برای آب و فاضلاب می باشد.
در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد که چه ویژگی هایی بر روی قیمت لوله پلیکا پی وی سی تأثیرگذار خواهد بود.

قیمت لوله پلیکا پی وی سی

ویژگی های تأثیرگذار بر قیمت لوله پلیکا پی وی سی

  •  فشار
  •  وزن
  •  ضخامت
  •  سایز

لوله پلیکا انواع مختلفی را از نظر

  • فشار
  • نوع مصرف
  • کاربرد
  • ضخامت

و … دارا می باشد که هر یک از این ویژگی ها بر روی قیمت این محصول تأثیرگذار می باشد که از این لوله ها می توان به لوله پلیکا 8 اینچ اشاره نمود.
قیمت اصلی لوله پلیکا با توجه به چهار معیار بالا تعیین می گردد اما برند و کاربرد این لوله در قیمت گذاری ان ها بی تأثیر نخواهد بود.

قیمت لوله پلیکا پی وی سی

عرضه انواع لوله پلیکا

لوله پلیکا در حالت کلی به سه دسته تقسیم بندی می شود

  •  لوله پلیکا فشار ضعیف
  •  لوله پلیکا فشار متوسط
  •  لوله پلیکا فشار قوی

قیمت لوله پلیکا پی وی سی

عرضه انواع این سه دسته از لوله پلیکا های تولید شده به بازار های فروش، برای کاربرد در زمینه های مختلف صورت می گیرد.
انواع مختلف این لوله و اتصالات پلیکا در صنعت ساختمان به صورت عمده مورد استفاده قرار می گیرند.

مطالب مرتبط

تماس با ما