جستجو کردن

خرید مستقیم دریچه منهول فاضلابی از تولیدی

یکی از بزرگترین چالش ها، انتخاب یک دریچه منهول مناسب برای منهول فاضلاب است، که در ادامه به معرفی بهترین نوع آن می پردازیم.

دریچه منهول چیست؟

اگر برایتان اسن سوال پیش آمده که دریچه منهول چیست و چه کاربردی دارد، با ما همراه باشید.

دریچه منهول که به عنوان پوشش منهول یا پوشش فاضلاب نیز شناخته می شود، درب قابل جابجایی است که برای پوشاندن و محکم کردن دهانه منهول استفاده می شود.

منهول ها نقاط دسترسی به سیستم های تاسیساتی زیرزمینی مانند خطوط فاضلاب، تخلیه آب طوفان یا شبکه های برق و مخابرات هستند.

دریچه های منهول به جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به سیستم های زیرزمینی کمک کرده و ایمنی و امنیت زیر ساخت را تضمین می نماید.

آن ها به گونه ای طراحی شده اند که سنگین و محکم باشند تا از دستکاری یا ورود تصادفی جلوگیری کنند.

این محصول یک مانع محافظتی در برابر خطرات احتمالی مانند افتادن در منهول یا تماس تصادفی با سیستم های برق ایجاد می کنند که با پوشاندن نقاط دسترسی باز به جلوگیری از صدمات و حوادث کمک می کنند.

معمولاً این دریچه ها برای تحمل بارهای سنگین و ایجاد ثبات طراحی شده اند که امکان دسترسی آسان به سیستم های تاسیسات زیرزمینی را برای اهداف نگهداری، تعمیرات و بازرسی فراهم می کنند.

دریچه منهول

دریچه های منهول به جلوگیری از ورود زباله ها، آلاینده ها یا اجسام خارجی به سیستم های زیرزمینی کمک می کنند.

این کار از کیفیت آب یا سایر موادی که در لوله ها جریان دارد محافظت کرده و خطر انسداد یا آلودگی سیستم را کاهش می دهد.

دریچه های منهول معمولاً از مواد بادوام مانند چدن، فولاد یا مواد کامپوزیت ساخته شده و طوری طراحی شده اند که به طور ایمن در دهانه منهول قرار بگیرند و ممکن است دارای ویژگی هایی مانند مکانیسم های قفل یا واشر برای اطمینان از مهر و موم محکم باشند.

توجه به این نکته مهم است که طراحی و ویژگی های خاص دریچه های منهول بسته به مقررات محلی، سیستم های تاسیساتی و کاربرد مورد نظر می تواند متفاوت باشد.

انواع مختلفی از دریچه های منهول، همان طور که نام بردیم، تولید شده است که در این میان، دریچه پلی پروپیلن، از پلیمر های با دوام ساخته شده و امروزه به دلیل ویژگی های زیر، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

  • مقاومت شیمیایی: پلی ‌پروپیلن مقاومت خوبی در برابر اثرات مواد شیمیایی مانند اسید ها، قلیا ها و مواد شیمیایی آلی نشان می ‌دهد که این ویژگی آن را برای استفاده در محیط ‌های فاضلابی مناسب می ‌کند.
  • مقاومت مکانیکی: این دریچه دارای مقاومت مکانیکی مناسبی است که به آن امکان می ‌دهد در برابر فشار ها و تنش ‌های مختلف که در استفاده از دریچه اعمال می‌ شود، ایستادگی کند.
  • مقاومت در برابر خوردگی: پلیمر به کار رفته در این دریچه مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد و در برابر تاثیرات خوردگی الکترو شیمیایی نیز مقاوم است.
  • سبک وزن: این دریچه ها به عنوان یک دریچه پلاستیکی سبک وزن محسوب می ‌شود که سبب آسانی در حمل و نصب آن می‌ گردد.
  • ضد انسداد: سطح داخلی پلی‌پروپیلن صاف است و به آسانی رسوبات را به خود نمی ‌گیرد، این ویژگی آن را به عنوان یک دریچه منهول ضدانسداد مطلوب می‌ کند.
  • ضدباکتری: پلی ‌پروپیلن دارای خاصیت آنتی باکتریال است که رشد و انتشار باکتری‌ ها و میکروارگانیسم ‌ها را در داخل دریچه منهول کاهش می‌ دهد.

در هر صورت، برای انتخاب دریچه منهول مناسب، مشخصات تولید کننده و استاندارد های محلی را بررسی نموده تا اطمینان حاصل شود که دریچه منهول پلی ‌پروپیلنی مناسب برای نیاز های شما است.

دریچه منهول

چالش های عدم وجود دریچه منهول

اگر دریچه منهول در خیابان یا هر منطقه دیگری که انتظار می رود وجود نداشته باشد، می تواند منجر به چندین مشکل و خطرات احتمالی شود.

اولین مشکل، خطرات ایمن است چون دریچه های منهول برای پوشش و ایمن سازی منهول های باز طراحی شده اند و مانعی در برابر سقوط های تصادفی ایجاد می کنند.

بدون دریچه منهول، خطر افتادن تصادفی عابران پیاده، دوچرخه سواران یا وسایل نقلیه در منهول باز وجود دارد که منجر به جراحات یا تلفات جانی می شود.

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم، دریچه های منهول به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به سیستم های زیرزمینی کمک می کنند.

بدون دریچه، منهول در معرض متجاوزان، خرابکاران یا افرادی که ممکن است به طور عمدی یا ناخواسته وارد منهول شوند، در معرض خطر قرار می گیرد که ورود غیرمجاز می تواند منجر به آسیب به زیرساخت، سرقت، دستکاری یا خطرات ایمنی شود.

چاه منهول باز می تواند به زباله ها، آلاینده ها یا اجسام خارجی اجازه ورود به سیستم های زیرزمینی را بدهد که همین می تواند منجر به آلودگی منابع آب، رواناب طوفان یا سیستم های فاضلاب شود و به طور بالقوه باعث آسیب زیست محیطی و خطرات سلامتی می شود.

این دریچه ها نقاط دسترسی مناسبی را برای فعالیت های نگهداری و بازرسی در سیستم های تاسیسات زیرزمینی فراهم می کنند و  عدم وجود دریچه منهول می‌تواند دسترسی کارگران به زیرساخت را دشوارتر و زما‌نبرتر کند و منجر به تاخیر در تعمیرات، بازرسی‌ ها و کاهای تعمیر و نگهداری معمول شود.

این دریچه توازن وزنی برای تردد ایجاد می کند که نبود آن باعث می شود، خیابان ها بیشتر در معرض آسیب یا فروریختن زیر وزن باشد، به ویژه در مناطق پرتردد.

برای مقامات محلی، شرکت‌ های برق و شهرداری ها ضروری است تا اطمینان حاصل کنند که دریچه‌ های منهول در مکان‌ های عمومی نصب شده و به درستی نگهداری می ‌شوند تا این خطرات را کاهش دهند و از ایمنی، امنیت و عملکرد سیستم‌ های تاسیسات زیرزمینی اطمینان حاصل نمایند.

خریدار دریچه منهول ایرانی

قبل از هر چیزی باید ذکر کنیم که دریچه منهول ایرانی، قیمت مناسب تر و کمتری نسبت به برند های خارجی دارد.

برخی از دریچه های منهول، مواد اولیه شان وارداتی بوده ولی مونتاژ ایران است که نرخ فروش آن ها معقول است.

اگر شما هم خریدار دریچه های منهول هستید، بهتر است قبل از تهیه محصول نیاز خود را در نظر بگیرید چون تنوع این محصولات از لحاظ جنس و مقاومتی که دارد متعدد است.

قیمتی که در حال حاضر برای انواع این دریچه ها از جانب تولیدی ها در نظر گرفته شده از 1.000.000 تومان تا 4.500.000 تومان متغیر است.

دریچه منهول

توجه داشته باشید که سودجویان و واسطه گران، می توانند این محصول را با قیمتی گزاف تر به فروش برسانند؛ به این منظور ما به عنوان تامین کننده بزرگ انواع دریچه، بهترین ها را با قیمتی مناسب به فروش می رسانیم.

برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر فقط کافی است با شماره تلفن های درج شده در صفحه تماس بگیرید.

تماس با ما