جستجو کردن

قیمت دریچه منهول فاضلاب چدنی

دریچه منهول فاضلاب، در اندازه ها، جنس ها، سایز های و با قیمت دریچه منهول فاضلاب چدنی و نانو کامپوزیت متفاوت و تولید می گردد.

دریچه منهول فاضلاب چیست

سوالی که پیش می آید اینکه دریچه ی منهول فاضلاب چیست که در واقع خطوط زیر زمینی و همچنین خطوط مخابراتی هستند که جنس آن ها از چدن و نانو کامپوزیت می باشد.

اگر دقت کرده باشید در سطح خیابان های شهر و پیاده روها، دریچه هایی را دیده اید، که زیر این دریچه ها، منهول یا همان جعبه تقسیم قرار گرفته است، برای مثال در شبکه فاضلاب شهرها برای اینکه فاضلاب خانه ها را به شبکه اصلی فاضلاب انتقال دهند منهول قرار می دهند.

منهول ها چند خط از لوله فاضلاب را به یکدیگر متصل می کنند و در پایان به یک مسیر هدایت می شود.

دریچه منهول،در اندازه ها و سایز های متفاوت و با قیمت دریچه منهول فاضلاب متفاوت و جنس های مختلف تولید می گردد، که از آن ها در خطوط زیر زمینی و همچنین خطوط مخابراتی استفاده می کنند.

دریچه منهول

دریچه منهول فاضلاب چدنی

امروز با پیشرفت تکنولوژی، دریچه های منهول با مواد و جنس های مختلفی مثل: چدن و کامپوزیت تولید می شوند که شکل و اندازه این دریچه ها با توجه به  نوع ساخت با یکدیگر متفاوت هستند.

برخی از این دریچه ها  با مواد سنگین تولید می شوند که باعث می شود وزن آن ها بالا باشد.

خود منهول ها با جنس بتن، پلی اتیلن و آجر تولید می شوند؛ اما دریچه منهول فاضلاب از جنس کامپوزیت، چدن، پلی اتیلن ساخته می شود، که قیمت دریچه منهول فاضلاب با توجه به جنس آن متفاوت است.

دریچه منهول فاضلاب پوششی به شکل دایره است که بر روی گودال منهول قرار می دهند، قطر دریچه های منهول تقریبا ۶۰ سانتی متر است که برای استحکام زیادتر این دریچه ها برای ساخت آن از آلیاژهای چدن، کامپوزیت و همچنین پلیمر استفاده می کنند.

بیشتر استفاده از دریچه های منهول در چاه های فاضلابی یا مخابراتی است که با توجه به نوع منطقه شهری جاده و پیاده رو ها و همچنین زیر ساخت فاضلابی از انواع متفاوتی از آن استفاده می کنند.

 

دریچه منهول فاضلاب

 

انواع دریچه منهول فاضلاب

دریچه های منهول فاضلاب در جنس های مختلفی موجود هستند که قیمت دریچه منهول فاضلاب با توجه به انواع آن متفاوت هستند.

در زیر به جنس دریچه های منهول فاضلاب می پردازیم.

  • دریچه منهول بتنی
  • دریچه منهول پلی اتیلن
  • دریچه منهول نانو کامپزیت

دریچه کامپوزیتی منهول فاضلاب به علت کاربرد زیاد و ویژگی هایی که دارد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد این دریچه ها در صنایعی مانند :حمل و نقل هوایی، نظامی، انرژی، تولید لوله و اتصالات و… است.

از مهمترین مزایای استفاده از دریچه کامپوزیت می توان به داشتن مقاومت مکانیکی بالا در برابر وزن زیاد، مقامت زیاد آن در مقابل خوردگی، عایق حرارتی، استحکام بالای آن، سبک بودن و استحکام بیشتر از فولاد، کم بودن نسبت وزن آن به حجم آن است.

دریچه منهول کامپوزیت فاضلاب از ترکیب مواد رزین های پلیمر و مواد شیمیایی دیگر تولید می شوند و این دریچه ها به دلیل قیمت کم آن نسبت به قیمت دریچه منهول فاضلاب های دیگر، مقاومت مکانیکی بالا آن و همچنین مقاوم بودن در برابر آتش و مقاومت هیدرولیکی بالای آن و مقاومت شیمیایی حرارتی بالا، مقاومت در برابر فرسایش و مقاومت در برابر مواد شیمیایی خورنده به طور ویژه ای در حال رشد و جایگزین شدن محصولات فلزی است.

چدن یک فلز سنگین و مقاوم است که یکی از اصلی ترین مدل های دریچه منهول فاضلاب است. چدن نسبت به بتن مقاومت زیادتری دارد و در طول زمان کیفیت آن از دست نمی رود.

در بین دریچه های منهول فاضلاب، دریچه منهول چدنی فاضلاب قدیمی تر است، همچنین قیمت دریچه منهول فاضلاب نسبت به سایر دریچه های منهول فاضلاب مناسب تر است.

این دریچه منهول فاضلاب وزن سنگینی دارند که با توجه به وزن دریچه ها، قیمت دریچه منهول فاضلاب چدنی تعیین می گردد و هر چه دریچه منهول چدنی محکم تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است.

دریچه های منهول چدنی کیفیت بالایی دارد و به نسبت قیمت عمر مفید آن نیز زیاد است و تنها ضعف این دریچه ها شکسته شدن یا دزدیده شدن آن ها است.

تولید دریچه منهول فاضلابی

مواد اصلی استفاده شده در تولید دریچه منهول فاضلاب فولاد، چدن و بتن و کامپوزیت است و برای استفاده از این مواد در ساخت دریچه منهول فاضلاب باعث ارزان تر شدن و قوی تر و سنگین تر شدن آن ها می شود.

حتی با وجود وزن بالا این دریچه های منهول به سرقت می‌روند، زیرا قیمت فلز بالا است و بیشتر مواقع به سرقت می روند، به همین علت برای ساخت این دریچه ها از مواد سنگین استفاده می شود.

وزن دریچه های منهول تقریبا بیشتر از ۵۰ کیلو گرم است و قیمت دریچه منهول فاضلاب با توجه به مواد ساخت آن نیز متغییر است.

تمام این ویژگی ها می توانند در دیرتر در معرض خوردگی قرار گرفتن دریچه منهول فاضلاب تاثیر گذار باشند و زمانی که وسیله نقلیه روی دریچه منهول فاضلاب عبور می کند، دریچه منهول فاضلاب باید بتواند باره ترافیکی سنگین را تحمل کند.

برای خیابان‌ها، پارکینگ ها و پیاده‌ روها معمولا از دریچه های منهول چدنی استفاده می کنند.

دریچه منهول فاضلاب با توجه به کاربرد آن ها با مقاومت بار ترافیکی متنوعی ساخته می شوند و مثلا سبک ترین و ارزان ترین دریچه منهول فاضلاب مربوط به پیاده رو ها و سنگین ترین دریچه منهول فاضلاب مربوط به تردد وسایل نقلیه سنگین و فرودگاهی است.

با نصب کردن سیستم‌ های زیرزمینی، مهندس ها برای ساخت دریچه منهول فاضلاب از موادی که در برابر خوردگی مقاوم است، استفاده می کنند، مثلا به جای فولاد، از چدن استفاده می کنند و استفاده از دریچه های منهول چدن در زیر ساخت زیرزمینی و منطقه هایی که بیشتر در معرض خوردگی قرار دارند مناسب است.

فروش دریچه منهول فاضلابی

فروش دریچه منهول فاضلابی در حجم بالایی صورت می گیرد و دریچه منهول فاضلاب اکثرا از چدن، بتن و یا ترکیبی از این دو مواد ساخته می شود و به تازگی دریچه منهول فاضلاب از پلاستیک تقویت شده و مواد کامپوزیت و همچنین بتن پلاستیک و دریچه هایی از جنس نانو کامپوزیت ساخته می شوند، که مزایای این دریچه ها سبکی آنها و قیمت پایین و همچنین نصب راحت آن ها است.

دریچه منهول با توجه به شرکت کارفرما (آب و فاضلاب، مخابرات، گاز و برق ) و همچنین با توجه به محل نصب (پیاده رو، خیابان، اتوبان بین شهری و درون شهری و فرودگاهی) در اندازه ها و سایز مختلف و قیمت دریچه منهول فاضلاب متفاوتی ساخته می شود که کاربرد هر کدام از این دریچه های منهول در هر قسمت از شهر متفاوت است.

دریچه های چدنی در مکان هایی مثل اتاق بازرسی برای فاضلاب، ، کابل کشی برق ها، کابل کشی ها و تاسیسات آب و نفت مورد استفاده قرار می گیرند، همچنین با استفاده از این دریچه ها می توان ظاهر باغ ها و خیابان ها و پیاده روها را زیبا نمود.

قیمت دریچه منهول فاضلاب

قیمت دریچه منهول فاضلاب چدنی با توجه به سایز و جنس آن متغییر است. ارزان ترین د یچه منهول فاضلاب از جنس بتنی و گران ترین آن از جنس چدن داکتیل است.

عموما عواملی مانند: سایز دریچه منهول و همچنین متریال و عناصر بکار رفته در تولید دریچه ی منهول و همچنین بار ترافیکی دریچه تولیدی تاثیر مستقیم در قیمت دریچه ها دارند.

دریچه های منهول فاضلاب در شکل های چهار گوش و دایره ای نیز تقسیم می شوند که هر کدام در سایز و اندازه متفاوت هستند ولی دریچه های منهول فاضلاب ۶۰ سانتی متری و ۸۰ سانتی متری از تمام سایز های دیگر پر کاربرد تر است.

قیمت به روز این لوله می توان گفت با قطر 60 سانت یک میلیون و سیصد هزار تومان می باشد.

جنس دریچه منهول کامپوزیت از پلاستیک فشرده است و وزن این دریچه ها کم و دارای مقاوت و دوام زیادی است، که این دریچه ها به عنوان ضد آب شناخته شده اند و برای مناطق که وسیله نقلیه یا عابر پیاده عبور و‌ مرور دارند مناسب است.

خرید دریچه منهول فاضلاب

برای تولید انواع دریچه ی منهول از روش های به روزی کمک گرفته می شود که در این پاراگراف می خواهیم در رابطه با این موضوع صحبت کنیم.

روش اول به روش لایه گذاری دستی است و در روش دوم : روش BMC می باشد که در این روش BMC (bulk molding compound) مواد اولیه را به حالت خمیری شکل درون قالب قرار می دهند و الیاف تقویت کننده که طول آن ده تا تا پانزده میلی متر باشد به آن اضافه می شود و در روش سوم که روش SMC ( sheet molding compound) است، مواد اولیه که تشکیل می شود از فاز زمینه پلی استر رزینی با فاز تقویت کننده الیاف شیشه با طول ۳۰ تا ۵۰ که درون قالب با دمای مشخص قرار داده می شود و با فشار در زمان مشخص آماده می شود.

محصول نهایی دارای ترکیبی از خواص ماده اولیه تشکیل دهنده ورقه و شکل قالب خواهد بود.

برای ساخت دریچه های منهول غیر ترافیکی و نیمه ترافیکی از روش BMC و برای ساخت دریچه های ترافیکی از روش SMC استفاده می کنند.

ما در این مقاله به قیمت دریچه منهول فاضلاب و همچنین کاربرد آن ها پرداختیم امیدواریم سودمند بوده باشیم و شما می توانید برای خرید این کالا هم اکنون با مشاور فروش که شماره ی آن در پایین موجد می باشد ارتباط بگیرید و بهترین ها را از آن خود و مشتری های خود نمایید.

تماس با ما